فیلترهای KDF

این فیلترها بر اساس فرآیندهای شیمایی اکسایش-کاهش، کلر، سرب، جیوه، آهن، سولفید هیدروژن موجود در آب را حذف می کنند. KDF بر اساس این واکنش دارای خاصیت ملایم آنتی باکتریال ، ضد قارچ و ضد جلبک بوده و توانایی کاهش میزان آهک را نیز دارد.

این فیلتر در مراحل پیش تصفیه و تصفیه اصلی آب، جهت تکمیل و یا جایگزین تکنولوژیهای موجود، به منظور افزایش طول عمر سیستم ها و همچنین کاهش آلاینده های فلزی سنگین، کلر و سولفید هیدروژن مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت دست یافتن به نتایج کلی بهتر معمولاً این فیلتر با سایر تکنولوژی های موجود ترکیب می شود. به علت کارآیی بالاتر این فیلترها در دمای بالای آب، معمولاً در سیستم فیلتراسیون سردوشی ها و جهت حذف کلر و سایر ترکیبات استفاده می شود.

فیلتر های KDF دارای استانداردهای EPA و FDA در زمینه میزان مجاز وجود مس و روی در آب آشامیدنی و همچنین دارای گواهینامه NSF جهانی می باشند.

طرز کارکرد:

به طور خلاصه فرآیند اکسایش- کاهش در این فیلترها از طریق تعویض و جابجایی الکترون های آلاینده ها انجام می شود. این نقل و انتقال الکترون باعث تبدیل آلاینده های مضر به ترکیبات بی ضرر می شود. طی این واکنش الکترون بین دو مولکول جابجا شده و ترکیبات جدیدی تولید می شوند و تعدادی از ترکیبات مضر به ترکیبات بی ضرر تبدیل می شوند.

به عنوان مثال کلر آزاد در آب به نمک کلر قابل حل در آب تبدیل می شود که کاملاً بی ضرر است.

بسیاری از فلزات سنگین مانند مس، سرب، جیوه و ... واکنش داده و به سطح میانی KDF متصل می شوند، بنابراین به طور قابل ملاحظه ای از آب حذف می شوند.

کاربردها:

این نوع فیلترها اغلب در ترکیب با یک فیلتر کربن اکتیو استفاده می شوند. این امر باعث افزایش چشمگیر طول عمر فیلترهای کربن اکتیو بوسیله کاهش میزان کلر موجود در آب می شود. آنها همچنین بوسیله حذف فلزات سنگین و سایر ترکیباتی که فیلترهای با پایه کربنی قادر به حذفشان نیستند، عملکرد فیلترهای کربن اکتیو را کامل می کنند.

این فیلترها همانگونه که گفته شد، به علت عملکرد بالا در دمای بالای آب، معمولاً در فیلترهای سردوشی استفاده می شوند.

ترکیباتی که این فیلترها توانایی حذفشان را دارند عبارتند از:

کلر، آهن، سولفید هیدروژن، سرب، جیوه، منیزیم و کروم. همچنین این ترکیبات توانایی کاهش باکتری ها، جلبک ها و قارچ ها را نیز دارند.

بیش از 98% کاتیون های (یون های با بار مثبت) سرب، جیوه، مس، نیکل، کروم و سایر فلزات حل شده در آب را حذف می کند. با وجود آنکه سرعت حذف به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، اما بیش ار 98% کلر به وسیه فیلتر KDF در سیستم تصفیه آب خانگی حذف می شود. (90% در فیلترهای سردوشی به علت شدت جریان بالا)

جدول زیر مبنی بر فیلتر KDF ترکیب شده با فیلتر کربن اکتیو می باشد:

KDF_Tab_1.jpg

فواید:

  • بازده بالا در حذف محدوده وسیعی از آلاینده ها
  • مقرون به صرفه
  • افزایش طول عمر و بازده فیلترهای کربنی
  • کارکرد خوب در دمای بالای آب
توصیه می شود فیلترهای KDF هر 8 ماه الی 1 سال یکبار تعویض شوند. (بسته به میزان کارکردشان). در صورتیکه آب دارای مقادیر بالای رسوبات و کدورت باشد، بهتر است قبل از این فیلترها از پیش فیلتراسیون رسوبگیر استفاده شود.

برچسپ: 
پشتیبانی واتس اپ