آب موجود در بدن

آب نا سالم و احیانا مضر برای سلامتی لزوما دارای طعم و بوی بدی نیست ،تاسیسات تصفیه آب شهری صرفا برای جلو گیری از امراضی که به وسیله آب منتقل می شوند احداث شده اند.در این تاسیسات برای ضد عفونی کردن اّب از کلر استفاده می شود که این ماده در مقابله با ارگانیسم های آلی ، مواد سرطان زا و سمی شناخته شده ای به نام تری هالومتلین THMS تولید می کند. تحقیقات جدید نشان داده که متجاوز از 700 نوع ماده شیمیایی مضر در آب تصفیه شده بعضی از کشور ها یافت می شود . با تمام تلاشی که مسؤولان محترم سازمان آب کشور برای ارایه آب سالم و بهداشتی انجام می دهند ولی به علت قدیمی بودن لوله های آب شهری و خانگی و آلوده بودن این لوله هاد به انواع رسوبات ، انگلها ، میکروبها ، ویروسها و سایر رسوبات فلزی و غیره ، عموم کارشناسان و متخصصان را بر این باور رسانده که ایجاد یک سیستم آب نهایی در هر خانه ای لازم و ضروریست.

خواندنی های جالب درباره آب موجود در بدن

انسان وابستگی شدیدی به آب دارد. بدون آب زندگی بر روی کره زمین غیر ممکن است .

لطفا نکات زیر به دقت مطالعه فرمایید:

80% وزن بدن از آب تشکیل می شود.کاهش 1 تا 3 درصدی آب موجب تشنگی می شود. کاهش 5 درصدی آب موجب فرو رفتن در آب می شود. کاهش 12 درصدی آب بدن مرگ را در پی خواهد داشت.

مقدار آب موجود در برخی نقاط بدن بدین شرح می باشد:

05/74% وزن مغز از آب تشکیل می شود.5/83% حجم خون را آب تشکیل می دهد. 7/82% وزن قلب از آب تشکیل شده است. 22 % وزن استخوانها را آب تشکیل می دهد.6/75% حجم ماهیچه های بدن را آب تشکیل می دهد. مقدار آب دفعی بدن از طرق مختلف : میزان 6/1 الی 2/1 لیتر ادرار را آب تشکیل می دهد. میزان 5/0 الی 3/0 لیتر مدفوع را آب تشکیل می دهد. میزان 7/0 الی 4/0عرق دفعی بدن از آب تشکیل شده است. میزان 7/0 الی 5/0 تنفس را آب تشکیل می دهد. انسان روزانه به طور میانگین به 2 لیتر آب نیاز دارد که به دو طریق تامین می گردد: الف-8/1 الی 3/1 لیتر آّ هر روز به صورت مایع . ب-روزانه 1/1 الی 8/0 لیتر آب از طریق وعده های غذایی.

pH قابل قبول برای آب آشامیدنی 8/7 الی 3/7 می باشد. بهترین دما برای نگهداری و مصرف آب 8 الی 12 درجه سانتیگراد می باشد. وجود سرب در آب مصرفی عوارض زیر را در پی خواهد داشت : فشار خون بالا ، بیماری کلیه ، تاخیر در خواندن و یاد گیری ، پایین آمدن ضریب هوشی و مشکلات رفتاری و گفتاری در کودکان.

برچسپ: 
پشتیبانی واتس اپ