چرا باید آب بنوشیم؟

why_drink_water.jpg

انسان وابستگی شدیدی به آب دارد و بدون آب زندگی بر روی کره زمین غیر ممکن است .

بیش از دو سوم وزن بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد. آب مانند یک ماده نرم‌کننده در بدن عمل می کند، به تولید بزاق و مایع مفصلی کمک می‌کند ، درجه حرارت بدن را در حد مناسب نگه می‌دارد ، و از ایجاد یبوست در بدن جلوگیری می‌کند.

انسان روزانه به طور میانگین به 2 لیتر ( معادل شش تا هشت لیوان ) آب نیاز دارد که از نوشیدن آب آشامیدنی ( 3/1 الی 8/1 لیتر در روز ) ، و یا خوردن مواد غذایی ( 8/0 الی 1/1 لیتر) تامین می شود. بهترین گزینه برای تامین آب مورد نیاز بدن نوشیدن آب آشامیدنی ساده است.

80% وزن بدن از آب تشکیل می شود. درصد قابل توجهی از مغز و قلب انسان و استخوان ها و ماهیچه ها و حجم زیادی از خون را آب تشکیل می دهد.

از آنجا که تقریباً %80 از بافت مغزی از آب تشکیل شده است ، ضروری است که آب کافی به آن رسانده شود.

روزانه مقداری از آب بدن به طرق مختلف ( ادرار ، مدفوع ، عرق ، تنفس ) دفع می شود ، که باید به همان نسبت آب از دست رفته برای بدن تامین شود.

آزمایشات نشان داده است که کمبود آب کارایی حافظه کوتاه مدت را پایین می آورد و به قدرت تمرکز آسیب می رساند.

نوشیدن ناکافی آب می‌تواند باعث کم‌آبی بدن شود، که در موارد شدید ، ممکن است مرگبار باشد.

آب حاوی هیچ میزان کالری یا چربی نیست و ثابت شده است که گرسنگی را نیز برطرف می کند. همچنین یک لیوان آب متابولیسم بدن را افزایش می دهد. از آنجا که همه عملیات بدن به آب نیاز دارند، بدیهی است که وقتی آب کم به بدن برسد ، همه چیز در بدن کندتر پیش می رود. آب بیشتر باعث بالا بردن متابولیسم می شود که این هم به نوبه خود باعث سوختن کالری می شود. تحقیقات نشان داده است که پس از خوردن دو لیوان آب ، 10 تا 40 دقیقه طول می کشد تا متابولیسم بدن شروع شود. و وقتی متابولیسم آغاز شد، 30% سریعتر کالری سوزانده می شود.

آب بخورید، سالم بمانید! آب برای بدن ضروری است، و بدون آن فعالیت های بدن دچار مشکل می شود. پس باید اطمینان حاصل کرد که میزان کافی آب به بدن می رسد تا سلامتی آن تامین شود.

برچسپ: 
پشتیبانی واتس اپ